Een winkel staat vol met schappen waar producten in liggen. Het is belangrijk voor winkeliers om deze schappen op een strategische manier in het winkelpand te plaatsen zodat mensen die hier rondlopen de juiste producten te zien krijgen.
U wilt hen bijvoorbeeld de producten van merken laten zien waarvan u weet dat deze goed zullen verkopen of waar u de meeste winst kunt pakken bij een verkoop. Toch kunt u nog altijd niet met zekerheid vaststellen dat de blik van de winkelende mensen op deze producten zal vallen. Het is daarom aan te raden om meer technieken in te zetten waarmee u de aandacht op bepaalde merken kunt vestigen. Een voorbeeld hiervan is het plaatsen van schermen.
Met narrowcasting is dit allemaal mogelijk. Veel ondernemers en dan vooral winkels maken hier gebruik van. Producten kunnen zo extra onder de aandacht gebracht.
Nieuwe producten van populaire merken
Een voorbeeld van iets waar u de aandacht op wilt vestigen is als een merk een nieuw product heeft uitgebracht. In het geval van een kledingwinkel wilt u bijvoorbeeld de mensen die in het pand rondlopen dat de nieuwe zomercollectie is binnengekomen.
Dit zal voor een enthousiasme zorgen en de hoop is uiteraard dat mensen de producten gaan bekijken en dat hier uiteindelijk meer verkopen uit voortvloeien. Digitale schermen in de winkel zijn de perfecte manier om deze doelstelling te bereiken. Beelden die op schermen worden afgespeeld zullen namelijk automatisch de aandacht van mensen trekken. Veel meer dan de winkelschappen die er grotendeels hetzelfde uitzien.
Gebruik content geproduceerd door het merk
Als winkelier zult u zich vast afvragen dat als schermen de aandacht op bepaalde merken kunnen krijgen, wat u hier dan op moet laten zien. Een slimme truc is om de content te gebruiken die een merk zelf produceert. De fabrikanten van een product willen namelijk ook dat deze zo goed mogelijk verkoopt.
Zij hebben in de meeste gevallen een veel groter marketingbudget beschikbaar. Wat u kunt doen is de commercials die zij geproduceerd hebben gebruiken om op de schermen te laten zien die u in het winkelpand heeft geplaatst. Het is een goedkope oplossing om aan content voor deze schermen te komen. U heeft hierdoor constant de beschikking over effectieve reclameboodschappen in uw winkel.